Apr 26, 2009

Varustelua ja viisumihuolia




Viisumin kanssa tuntuu menevän aikaa. Joku on joskus sanonut, että Venäjälle ei mennä, sinne päästään (ja armosta). Laitoin viisumihakemuksen erääseen viisumipalveluun helmikuun ensimmäisellä viikolla. Homman piti mennä niin, että ensin hankitaan kutsu, jonka jälkeen lähetän passin, joka lähtee konsulaattiin. Tätä kirjoitettaessa kutsu ei ole vieläkään tullut. Viisumin olisi tarkoitus olla voimassa 1.6. alkaen, konsulaatissakin menee aikaa käsittelyyn noin kymmenen päivää. Minulle on alkanut pikkuhiljaa hiipiä mieleeni pelko, että tuleekohan tästä projektista mitään...

Uskoa on kuitenkin vielä sen verran jäljellä että olen valmistellut pyörää lähtökuntoon (tiedä sitten minne?) Uusi takarengas, ketjurataspaketti ja takaiskunvaimentaja löysivät jo paikoilleen. Vaidoin Wilbersin harjoituksen vuoksi, että osaa sitten jos tulee tien päällä tarve. Alkuperäinen iskari lähtee matkalle varaosana. Muita varaosia on tarkoitus ottaa ainakin kytkinvaijeri, eturatas, pari öljynsuodatinta, kytkinkahva, yhdet jarrupalat, pari pyöränlaakeria, sulakkeita, lamppuja ja rengaskerta. Paino on paha vihollinen ja mukaanhan voisi ottaa vaikka sen jonkun mainitseman isoäidin hautapaikankin, mutta kaikkeen ei voi varautua.

26. of April

It seems that it takes time with the visa. Someone has once said that you don't just GO to Russia, they let you in there.
I sent a visa application to a visa service on the first week of february. It should go as following; at first you sent an invitation, then I send my passport, which is going to the consulate. As I’m typing this, the invitation hasn’t still arrived. The visa is supposed to be in effect from the 1st of June. It's going to take around ten days in the consulate to handle it.
I'm starting to think that will this project success...

I do still have some hope left. Enough, that I’ve prepared the bike ready for action. A new rear tire, new sprockets, new chains and the rear shock absorber already found their place. I changed Wilbers into it's place, for practice. The original rear shock will be a spare part. Other parts that im going take with me are clutch handle, one pair of brake pads, couple of rear and front bearings,
some fuses, lamps and both tires. The weight sure is one bad enemy. As someone mentioned I could take that grandmothers grave, but you can't prepare for everything.

No comments:

Post a Comment